Utrecht,
26
januari
2015
|
00:00
Europe/Amsterdam

Ditzo in top 3 meest genoemde zorgverzekeraar

Tijdens de overstapperiode verschenen bijna 200.000 berichten. Dat is 40 procent meer dan vorig jaar. ‘De pieken op social media lagen vooral op de momenten van bekendmaking van nieuwe premies’, vertelt Miriam Martinus, adjunct-directeur Ditzo. ‘Maar ook issues die in de media breed werden uitgemeten, droegen bij aan de buzz rond de merken. Dit gold zeker voor Ditzo die zich met de campagne “Zorgmee” flink in de discussie rond de veranderingen van de zorg mengde.’

Miriam stelt dat steeds meer mensen Twitter zien als hét communicatiekanaal om issues aan de kaak te stellen en verontwaardiging hierover te tonen. ‘Ditzo deed hier flink aan mee. We gingen op Twitter in discussie met mensen die zich zorgen maakten over de veranderingen in de zorg. Niet voor niets scoort Ditzo het hoogst van alle zorgverzekeraars met 51% eigen tweets. Vergelijk dit met winnaar Menzis die zelf 12% van de berichten uitstuurde. Ook op Facebook riepen we mensen op te reageren.’

Ditzo scoort qua positief sentiment zelfs de 2e plek. De top 3 bestaat dan uit Univé (87%), gevolgd door Ditzo (77%), Zilveren Kruis en nieuwkomer VvAA (beide 73%). Miriam: ‘Het sentiment rond alle merken is overwegend positief. Negatief sentiment hangt vooral samen met bekendmakingen van nieuwe en dan vaak hogere premies. Ditzo scoorde vorig jaar al goed met de campagne “Kijk Kanker de Wereld Uit”. En dit jaar riepen we zo’n zelfde positieve sentiment op met de campagne Zorgmee.’

Contactpersoon
photo:Daan  Wentholt
Daan Wentholt
Press Officer
+31 (0)6 53 35 41 56
photo:Anita Wassink
Anita Wassink
Press Officer
+31 (0)6 22 79 09 74
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws