Utrecht,
24
december
2015
|
20:30
Europe/Amsterdam

Ditzo doneert € 307.650,- aan onderzoek hart- en vaatziekten bij vrouwen

Samenvatting

Verzekeraar Ditzo heeft met ‘De Hartstocht’ € 307.650,- opgehaald voor onderzoek naar doodsoorzaak nummer één bij vrouwen: hart- en vaatziekten. De afgelopen 7 weken heeft een blauw pluchen hart ruim 29.000 kilometer afgelegd om geld in te zamelen voor onderzoek naar de fatale aandoeningen bij vrouwen. De laatste meters van het hart worden afgelegd in de All You Need Is Love-bus waarmee Robert ten Brink vanavond geliefden bij elkaar brengt.

hartstocht.jpg

De afgelopen 7 weken heeft het blauwe pluchen hart met ingebouwde gps-tracker ruim 29.000 kilometer afgelegd. Per afgelegde kilometer doneert Ditzo € 10,- aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Bovendien hebben selfies en filmpjes met het pluchen hart op social media extra geld opgeleverd. Collega-verzekeraar Menzis heeft naast de gift van Ditzo van € 307.650 nog een extra donatie gedaan van € 10.000,-.

Het blauwe pluchen hart is de afgelopen weken op de meest uiteenlopende plekken geweest, zowel in binnen- als buitenland. Van Washington in de Verenigde Staten tot Kitzbühel in Oostenrijk, maar ook bij de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Het hart heeft heel veel kilometers gemaakt met de trein, is gewassen in een wasserette en crowdsurfte bij een concert van Lil’ Kleine. Ook ging het naar de Red Room in The Voice of Holland. Johnny de Mol, Gerard Joling en Gordon, Carlo Boszhart, Daphne Deckers en Heleen van Royen, Maaike uit Utrecht en Priscilla uit Zwijndrecht maakten ook kilometers en selfies. Binnen 7 weken hebben honderden Nederlanders meegeholpen geld in te zamelen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Als klap op de vuurpijl mag het hart vanavond mee met de All You Need Is Love-bus van Robert ten Brink. Mannenharten-acteur Manuel Broekman maakt de eindstand van de campagne online bekend. Ditzo stelt met de gift van € 307.650,- opnieuw een deel van haar marketingbudget beschikbaar om de zorg te verbeteren.

De opbrengst gaat naar de Hartstichting. Het geld wordt volledig geïnvesteerd in onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen dat gedaan wordt door het Hart- en Vaatcentrum van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Elke dag overlijden er 57 vrouwen aan hart- en vaatziekten in Nederland, zo’n 20.000 per jaar. Onderzoekster dr. ir. Hester den Ruijter van het Hart- en Vaatcentrum van het Universitair Medisch Centrum Utrecht: ‘Wij zijn blij met deze geweldige opbrengst van De Hartstocht, die ons in staat stelt om door te gaan met het onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Dat onderzoek staat nog in de kinderschoenen, maar is broodnodig omdat hart- en vaatziekten zich anders ontwikkelen bij vrouwen dan bij mannen. We danken Ditzo daarom voor de sympathieke campagne en de gulle gift.’

Downloads
Contactpersoon
photo:Daan Wentholt
Daan Wentholt
Woordvoerder
+31 (0)6 53 35 41 56
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws