Utrecht,
11
maart
2015
|
15:10
Europe/Amsterdam

Resultaat Zorgmee-campagne: 410.000 euro voor 9 zorginitiatieven

Samenvatting

De Ditzo ‪Zorgmee‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬-campagne van afgelopen zorgseizoen ondersteunt negen zorginitiatieven met een totaalbedrag van 410.000 euro. Met dit initiatief wilde Ditzo structureel bijdragen aan betere zorg in Nederland.  

​Iedereen mocht storten voor de Zorgmee-campagne, zowel klanten als niet-klanten. Ditzo wilde zo de discussie over zorg in Nederland aanzwengelen en daarnaast geld inzamelen voor concrete zorginitiatieven. ”Zorg niet alleen voor je zelf, maar ook voor een ander”, was de gedachte. Elke gift werd door Ditzo verdubbeld.

​Iedereen mocht storten voor de Zorgmee-campagne, zowel klanten als niet-klanten. Ditzo wilde zo de discussie over zorg in Nederland aanzwengelen en daarnaast geld inzamelen voor concrete zorginitiatieven. ”Zorg niet alleen voor je zelf, maar ook voor een ander”, was de gedachte. Elke gift werd door Ditzo verdubbeld.

Veel support voor ouderen
Met het totaalbedrag van 410.000 euro worden in 2015 verschillende projecten gerealiseerd. Zo kan het Nationaal Ouderenfonds een BoodschappenPlusBus aanschaffen, kan het project ‘sport als medicijn’ worden gerealiseerd en wordt een Muziekids-studio in Almere geopend. Het merendeel van de donaties ging naar projecten voor ouderen, ruim 60 procent. 23 procent doneerde aan jongeren en 17 procent aan gezinnen.

Erg betrokken
Miriam Martinus van Ditzo Marketing: ‘De campagne was in engagement en bereik erg succesvol. Mensen waren erg betrokken bij de campagne en de hoeveelheid reacties was boven verwachting. Iedere stichting kan met dit bedrag iets concreets doen én we hebben betrokkenheid weten te creëren. Daar zijn wij supertrots op.’

Vervolg
De campagne krijgt gedurende heel 2015 een vervolg. ‘We gaan dit jaar continu laten zien wat de initiatieven met het geld hebben gedaan en hoe ze een bijdrage hebben geleverd aan de zorg in Nederland. We willen de discussie over zorg blijven voeren, ook als het even geen zorgseizoen is. Tevens zijn we aan het kijken hoe we deze campagne eind dit jaar weer een vervolg willen geven; we weten nog niet of dat in dezelfde vorm is, maar dat Ditzo een bijdrage wil leveren aan de maatschappij en onlogica wil blijven bestrijden, staat vast.’

Volg op Facebook hoe het de gesteunde zorginitiatieven vergaat.