Utrecht,
10
september
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nieuwe commerciële organisatie ASR Verzekeringen en De Amersfoortse

Samenvatting

ASR Nederland integreert vanaf 1 oktober a.s. de managementteams van de marketing- en verkooporganisaties van ASR Verzekeringen en De Amersfoortse. Deze nieuwe aansturing is een vervolg van de eerder aangekondigde focus op het merkenbeleid van beide labels binnen ASR Nederland.

Afgelopen jaar heeft ASR Nederland een nieuw merkenbeleid aangekondigd, waarbij de aansturing van de commerciële organisaties van zowel ASR Verzekeringen als die van De Amersfoortse per 1 juni onder Boudewijn van Uden, Directeur Marketing en Verkoop valt.

De aansturing van deze organisaties wordt vanaf 1 oktober aanstaande samengevoegd tot één managementteam Marketing & Verkoop ASR Verzekeringen/De Amersfoortse. De nieuwe managementstructuur ondersteunt de invoering van het gekozen merkenbeleid. 
 
Marketing & Communicatie 
Als merknamen blijven ASR Verzekeringen en De Amersfoortse naast elkaar staan en worden ook apart geprofileerd. Er blijven daarom twee teams voor Marketing en Communicatie bestaan, onder leiding van Bert van der Weerd (Directeur Marketing & Communicatie De Amersfoortse) en Wim van der Pol (Directeur Marketing & Communicatie ASR Verzekeringen).
 
Verkoop
Als Directeur Intermediaire Distributie voor zowel De Amersfoortse als ASR Verzekeringen zal Luuk de Vos verantwoordelijk zijn. Regiodirecteuren blijven labelspecifiek werken.
 
Binnen het nieuwe managementteam blijft Bas van Twillert als Directeur verantwoordelijk voor Speciale Distributie (ASR Nederland). Rik Kloos blijft als Directeur verantwoordelijk voor Volmachten. Roland van der Post wordt MT-lid Staf, Business Control & Ondersteunende Diensten. 
 
Merkenbeleid
ASR Nederland heeft in maart 2010 aangekondigd haar merkenbeleid met ingang van 1 januari 2011 aan te scherpen, waardoor inkomens- en ziektekostenverzekeringen binnen ASR Nederland exclusief aangeboden worden door De Amersfoortse. Aanleiding hiervoor was de heroriëntatie op het merkenbeleid en het daaruit voortkomende besluit de labels De Amersfoortse en ASR Verzekeringen duidelijker ten opzichte van elkaar te positioneren.