Utrecht,
26
januari
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Forse stijging aantal zorgverzekeringen ASR

Samenvatting

ASR heeft de afgelopen maanden 110.000 nieuwe zorgverzekeringen afgesloten. Vooral voor nieuwkomer Ditzo bestond grote belangstelling. Petra van Holst-Wormser, directeur Ziektekosten bij ASR, verklaart de groei door de kwaliteit van de producten en de goede marketingcampagne.

ASR zag het aantal zorgverzekeringen afgelopen maanden stijgen van 174.000 vorig jaar naar 284.000 dit jaar. De groei van 64 procent is opmerkelijk. Zorgverzekeraars Nederland maakte onlangs bekend dat dit jaar slechts 5,6 procent van de verzekerden is overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.

Ditzo
Ditzo wist met het nieuwe online zorgverzekeringspakket veel nieuwe klanten te werven. De Ditzoreclamecampagne, waarin oud-Feyenoorder John de Wolf tegen zijn zin is opgenomen in een ziekenhuis met uitzicht op de Amsterdam ArenA, was een hit op Youtube en Twitter. Verzekeringssite.nl riep de Ditzo Zorgverzekering uit tot 'Beste Nieuwkomer.'

Keuzevrijheid
Petra van Holst-Wormser: 'Ik ben er trots op dat we in deze concurrerende markt ons marktaandeel zo hebben weten te vergroten. Met de merken Ditzo en De Amersfoortse geven we klanten keuzevrijheid. We bieden de juiste producten tegen een concurrerende prijs en dat wordt duidelijk gewaardeerd'.

Klanten kunnen bij Ditzo online kiezen uit een basisverzekering met vrije keuze voor ziekenhuis of specialist en de aanvullende pakketten ZorgGoed, ZorgBeter en ZorgBest. Daarnaast biedt Ditzo een uniek lenzen- en brilabonnement. De Amersfoortse biedt een breed assortiment aan dekkingen. Bovendien kunnen verzekerden bij De Amersfoortse met de Wildcard aanspraak maken op een extra vergoeding van 250 euro. ASR is risicodrager voor zowel de Ditzo Zorgverzekering als voor De Amersfoortse Zorgverzekering.