Utrecht,
16
maart
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

ASR Nederland brengt scherpere focus aan in merkportfolio

Samenvatting

​Vanaf 1 januari 2011 worden de inkomens- en ziektekostenverzekeringen binnen ASR Nederland exclusief aangeboden door De Amersfoortse. De Marketing & Verkooporganisaties van De Amersfoortse en ASR Verzekeringen komen onder één aansturing.

Heroriëntatie

Binnen de merkportfolio van ASR Nederland wordt De Amersfoortse de specialist op het gebied van inkomens- en ziektekostenverzekeringen. Daarmee wordt kracht bijgezet aan de profilering die De Amersfoortse al voert: die van de inkomensverzekeraar voor ondernemers.

Aanleiding is de heroriëntatie op het merkenbeleid en het daaruit voortkomende besluit de labels De Amersfoortse en ASR Verzekeringen duidelijker ten opzichte van elkaar te positioneren.

Eerdere lijn

Dit besluit past in de lijn van eerdere organisatorische maatregelen:

  • In 2005 is met de samenvoeging van AMEV, Stad Rotterdam en Woudsend een merkenbeleid ingezet waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen een generalistische verzekeraar die nu ASR Verzekeringen heet en een aantal specialistische labels. Deze lijn wordt nu voor inkomens- en ziektekostenverzekeringen doorgetrokken.
  • In het kader van de beoogde efficiencyverbetering zijn vorig jaar een drietal in dit verband relevante maatregelen aangekondigd:
    • Unit linked verzekeraar Falcon wordt eind 2010 geïntegreerd in ASR Verzekeringen
    • Alle activiteiten die waren gevestigd in 15 gebouwen op 11 locaties worden, met uitzondering van die bij de Europeesche en Ardanta, geleidelijk samengebracht op één locatie in de omgeving van Utrecht. Daarin is al voorzien dat uiterlijk in 2015 De Amersfoortse in die gemeenschappelijke locatie zal worden gevestigd.
    • Beide distributielabels: De Amersfoortse en ASR Verzekeringen zullen worden bediend vanuit gemeenschappelijke backoffices.

Eén aansturing

De marketing- en verkooporganisaties van ASR Verzekeringen en De Amersfoortse worden onder één aansturing gebracht. Boudewijn van Uden, thans directeur Marketing en Verkoop van ASR Verzekeringen, wordt eindverantwoordelijk. Zijn collega van De Amersfoortse Peter Scholten gaat zoals recent gemeld per 1 juni 2010 met pensioen. 

Overige specialisten

Naast de genoemde distributielabels: ASR Verzekeringen (generalistische verzekeraar),

De Amersfoortse (inkomens -en ziektekostenverzekeringen) en Ditzo (internet verzekeraar) bestaat ASR Nederland verder uit 2 specialistische verzekeraars met eigen backoffices te weten Europeesche Verzekeringen (reis- en recreatieverzekeringen) en Ardanta (uitvaartverzekering).