Utrecht,
04
februari
2015
|
00:00
Europe/Amsterdam

a.s.r. en Infosys BPO gaan samenwerken om pensioenadministratie te verbeteren

Samenvatting

a.s.r. heeft vandaag aangekondigd dat het Infosys BPO, de business process outsourcing-dochter van Infosys, in de arm heeft genomen om vanaf 1 april 2015 de administratie te verzorgen van de pensioenen die vallen onder het a.s.r.-label.

Er zullen 87 a.s.r.-medewerkers overgaan naar Infosys BPO. Het contract is eind januari getekend door Jos Baeten van a.s.r en Anup Uppadhayay van Infosys BPO.

Jos Baeten, bestuursvoorzitter a.s.r.: “In het kader van onze visie op de continue verbetering van onze dienstverlening aan klanten en om structureel kosten te verlagen, hebben we ervoor gekozen om de back office processen van pensioenen van het label a.s.r. door Infosys BPO te laten verzorgen. We zijn ervan overtuigd dat de ervaring die Infosys BPO inbrengt op dit gebied resulteert in een dienstverlening van hoge kwaliteit. Infosys levert nu al aantoonbaar veel toegevoegde waarde in andere onderdelen van a.s.r. en hiermee zetten we de volgende strategische stap in onze samenwerking met Infosys.”

Anup Uppadhayay, CEO en Managing Director, Infosys BPO: “Organisaties zoals a.s.r. moeten zich kunnen richten op hun kernactiviteiten. Daarom wordt samenwerking gezocht met specialisten zoals wij om de activiteiten te optimaliseren en de bedrijfsprocessen zo goed mogelijk te laten verlopen. Bij Infosys BPO hebben wij brede ervaring in de sector en gedegen kennis van financiële dienstverleningsprocessen bij toonaangevende organisaties wereldwijd. Deze kennis en ervaring zetten wij in om a.s.r. te helpen om de pensioenadministratie zo in te richten dat er meer bedrijfswaarde kan worden gecreëerd.”