Utrecht,
24
oktober
2016

a.s.r. ondertekent Ethisch Manifest voor omgang met klanten met betalingsachterstanden

Samenvatting

a.s.r. heeft zich geschaard bij een groep bedrijven die zich gaat inzetten om klanten die slecht of niet (kunnen) betalen, te helpen. Deze landelijke coalitie heeft gedragsregels vastgelegd in een Ethisch Manifest dat ook door Jos Baeten, bestuursvoorzitter van a.s.r., is ondertekend. Diverse verzekeraars, energiebedrijven, telecomproviders, woningcorporaties en incasso- en deurwaarderskantoren hebben zich inmiddels aangesloten.

euro-1557431-1920.jpg

De coalitie van bedrijven gaat zich inzetten om ervoor te zorgen dat klanten met betalingsachterstanden tijdig en op een positieve manier worden benaderd voor een oplossing van hun betalingsproblemen. De bedrijven die zich daarbij aansluiten hebben hun gedragsregels vastgelegd in een Ethisch Manifest. De inhoud daarvan sluit heel goed aan bij de waarden van a.s.r. en in belangrijke mate bij de huidige praktijk rond klanten met betalingsachterstanden. a.s.r. heeft zich door ondertekening van het Manifest aangesloten bij dit initiatief.

Ervaring

Ziektekostenverzekeraar CZ is een van de voortrekkers en heeft inmiddels ervaring opgedaan met een andere benadering van slecht- of niet betalende klanten.CZ treft nu vijf keer zoveel betalingsregelingen en die worden veel beter nageleefd dan voorheen. 

Bij a.s.r. zullen de diverse businesslines uitvoering geven aan de concrete invulling van dit initiatief. Ook omdat het Manifest ambities bevat voor de wat langere termijn (2020). De huidige deelnemers zijn nog ‘in ontwikkeling’ om over de volle breedte aan de intenties van het Manifest te gaan voldoen.

Klik hier voor meer informatie.

Contactpersoon
photo:Daan Wentholt
Daan Wentholt
Woordvoerder
+31 (0)6 53 35 41 56
photo:Anita Wassink
Anita Wassink
Woordvoerder
+31 (0)6 22 79 09 74
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws