Utrecht,
15
juni
2017

a.s.r. levert in nieuwe campagne bewijs op kritische vragen Sticks

Samenvatting

a.s.r. lanceert vandaag een vervolg op de veel besproken campagne van vorig jaar met rapper Sticks. Voor de nieuwe campagne heeft Sticks drie bekende Nederlanders uitgenodigd samen met hem te rappen over een onderwerp dat hen aan het hart gaat. Voor actrice Katja Schuurman (Return to sender) is dat kinderarbeid. Voor oorlogsfotograaf Eddy van Wessel is dat wapenhandel en voor longarts Wanda de Kanter is dat haar strijd tegen de tabaksindustrie. Sticks levert samen met de betrokken bekende Nederlanders het bewijs dat a.s.r. in medicijnen, kinderonderwijs en groene energie investeert in plaats van in kinderarbeid, wapenhandel en de tabaksindustrie. 

Multi-mediale campagne levert bewijs voor duurzaam beleggingsbeleid a.s.r. De nieuwe campagne is een vervolg op “Het andere verhaal’ waarin a.s.r. Sticks het podium gaf om te laten zien wat er leeft in Nederland. Sticks gaat nu nog een stap verder en legt samen met 3 deskundigen uit waarom het voor a.s.r. belangrijk is om niet te investeren in zaken waar niemand achter kan staan. a.s.r. laat met deze campagne zien dat a.s.r. een duurzaam beleggingsbeleid heeft en duidelijke keuzes maakt. a.s.r. investeert geen premiegeld in kinderarbeid, wapenhandel en de tabaksindustrie.

De campagne start online op 15 juniOp zaterdag 17 juni start de tv- en radiocampagne met Katja Schuurman en Eddy van Wessel. De commercials worden ondersteund met een abri-campagne en vlogs. Het vervolg van de campagne met longarts Wanda de Kanter van het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis start in het najaar van 2017.

Link naar de campagne www.asr.nl/hetanderebewijs

Bewijs door belangrijke benchmarks a.s.r. heeft een toppositie op alle drie de thema’s in de Eerlijke Verzekeringswijzer als het gaat om duurzame beleggingen in relatie tot kinderarbeid, wapenhandel en de tabaksindustrie. Dit wordt bevestigd door praktijkstudies van de Eerlijke Verzekeringswijzer en andere benchmarks, zoals die van VBDO. Bron: www.eerlijkeverzekeringswijzer.nl en www.vbdo.nl

Sticks: “Het gaat erom hoe je als bedrijf in de wereld staat. Investeren in wapenhandel, lijkt logisch dat je dat niet doet maar dat is het helaas niet. a.s.r. laat zien dat het daarover nadenkt met hun beleid. Je leest dat dan ook terug in bijvoorbeeld de Eerlijke Verzekeringswijzer. Ik heb echt het idee dat a.s.r. goed bezig is en verantwoordelijkheid neemt. 'Ik verwacht een duurzaam en humaan beleid', rapte ik vorig jaar. Laat 't maar zien! Daarom sta ik achter de campagne van a.s.r., omdat a.s.r. onder andere met de onderwerpen kinderarbeid, wapenhandel en de tabaksindustrie bewijst een andere verzekeraar te zijn doordat zij antwoord geven op de kritische vragen die ik heb gesteld.”

Katja: “Ik doe mee aan deze campagne voor a.s.r. omdat a.s.r. een voorbeeld is van een bedrijf dat verantwoordelijkheid neemt en investeert in duurzame ondernemingen. Zo werken we allemaal mee aan een betere wereld. Dat iedereen de kans krijgt om het mooiste eruit te halen. Daar draag ik graag aan bij.’

Credits

Bureau: Pool
Creatie: Erwin Kleinjan
Regisseur: Paul Meyer
Strategie: Bob Stehmann
a.s.r.: Boudewijn van Uden, Hella de Weger en Nathalie van den Bor

Sticks: “Het gaat erom hoe je als bedrijf in de wereld staat. Investeren in wapenhandel, lijkt logisch dat je dat niet doet maar dat is het helaas niet. a.s.r. laat zien dat het daarover nadenkt met hun beleid. Je leest dat dan ook terug in bijvoorbeeld de Eerlijke Verzekeringswijzer. Ik heb echt het idee dat a.s.r. goed bezig is en verantwoordelijkheid neemt. 'Ik verwacht een duurzaam en humaan beleid', rapte ik vorig jaar. Laat 't maar zien! Daarom sta ik achter de campagne van a.s.r., omdat a.s.r. onder andere met de onderwerpen kinderarbeid, wapenhandel en de tabaksindustrie bewijst een andere verzekeraar te zijn doordat zij antwoord geven op de kritische vragen die ik heb gesteld.” 
Sticks
Katja: “Ik doe mee aan deze campagne voor a.s.r. omdat a.s.r. een voorbeeld is van een bedrijf dat verantwoordelijkheid neemt en investeert in duurzame ondernemingen. Zo werken we allemaal mee aan een betere wereld. Dat iedereen de kans krijgt om het mooiste eruit te halen. Daar draag ik graag aan bij.’
Katja Schuurman
Downloads
Contactpersoon
photo:Anita Wassink
Anita Wassink
Woordvoerder
+31 (0)6 22 79 09 74
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws